Ponad 5 milionów aktywnych aplikacji IKO

Ponad 5 milionów aktywnych aplikacji IKO

PKO Bank Polski ma powody do świętowania. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie 5 milionów, co jest prawdziwym rekordem jak na polski rynek bankowy!

Sukcesy aplikacji IKO

IKO odnotowuje w każdej sekundzie 3 płatności mobilne, w każdej minucie ponad 200 przelewów, a w każdej godzinie 138 tysięcy logowań. Każdego dnia w aplikacji dokonywanych jest 10,9 milionów interakcji. PKO Bank Polski ma się czym cieszyć! To świetny wynik. Rewelacyjny jest także ogólny rezultat. Użytkownicy IKO wykonali w sumie 544 miliony transakcji, na łączną kwotę ponad 150 miliardów złotych. Na ten moment Bank PKO posiada 5 milionów aktywnych aplikacji.

Duża radość dla PKO Banku Polskiego

IKO pokazuje jak bardzo PKO Bank Polski rozwinął się technologicznie w ostatnich latach. 5 milionów aktywnych aplikacji to dowód, że nasza cyfrowa ewolucja podoba się klientom, którzy stawiają na mobilną bankowość. Chętnie korzystają z nowych funkcji jakie im dostarczamy w ramach IKO; ostatnio na przykład z Asystenta głosowego i zakładania konta „na selfie”. Digitalizacja, automatyzacja, używanie narzędzi sztucznej inteligencji, na skutek zmian wywołanych pandemią, jeszcze bardziej zyskały teraz na znaczeniu. Usługi jakie oferujemy i rozwijamy w aplikacji IKO to jeden z najważniejszych elementów cyfrowego banku przyszłości, który tworzymy.

Zbigniew Jagiełlo, prezes PKO BP

Stały rozwój aplikacji IKO

Aplikacja IKO rozwijana jest od 7 lat. Ciągle można zauważyć jej dynamiczny wzrost, nie tylko jeśli chodzi o ilość użytkowników, którzy z niej korzystają, ale także w kwestii nowych rozwiązań technologicznych i pakietu usług, które są stale udostępniane. Liczba aktywnych aplikacji także stale rośnie. Już w 2016 roku pojawił się pierwszy milion, a każdy kolejny rok przynosił kolejne miliony.

Aplikacja IKO stale się rozwija zarówno pod względem skali, ale też i jakości. Daje użytkownikom coraz to nowe możliwości. Idzie też za tym rekordowa liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Bankowanie w smartfonie jest coraz bardziej popularne, bo to narzędzie dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki. To już nie jest nowy trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie milionów klientów banków. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości i na tej „piątce” na pewno nie poprzestaniemy.

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP

Ostatnio również IKO udostępniło nowe usługi. Można np. opłacić przejazd autostradą, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach. Pojawił się też nowy sygnał do komunikatów push, a już niebawem klienci skorzystają z obsługi e-tożsamości oraz zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych.